Etusivu
Tietopankki
Uutiset
Keskustelu
Linkit
Kysely
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu
Ohjeet
Haku
Jäsenet
Rekisteröidy
Sikainfluenssa.org - Keskustelualue
>
Sikainfluenssa
>
Sairastuneet kertovat
>
Toinen viikko alkoi
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Toinen viikko alkoi (Luettu 5338 kertaa)
pseh
Newbie
Toinen viikko alkoi
«
:
Marraskuu 09, 2009, 13:48 »
Olen nyt toista viikkoa kipeänä, olen tupakoiva, ylipainoinen ja astmaatikko,
enpäs olekkaan astmatikko... yli puolivuotta käytin astmalääkkeitä ja nyt on tutkittu kunnolla ja terveeksi todettu, eivät osaa sanoa mistä kaikki astman oireet tulivat ja miksi keuhkot olivat noin kauan heikossa kunnossa, tiedustellessani oliko H1N1 se syy, en ole saanut mitään vastausta, kysymykseni on aina sivuutettu, no pääasia ettei ole astmaa
Hö no nyt tää jotenki poisti mun alkuperäsen viestin, tyhmää, mun kun oli vaan tarkotus lainata sitä, voi paska
«
Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2010, 22:04 kirjoittanut pseh
»
tallennettu
masa
Newbie
Vs: Toinen viikko alkoi
«
Vastaus #1 :
Marraskuu 10, 2009, 10:08 »
Toivotan jaksamisia ja pikaista paranemista!
tallennettu
pseh
Newbie
«
Vastaus #2 :
Marraskuu 11, 2009, 05:55 »
Kiitos Masa
tallennettu
enni
Vieras
ensimmainen paiva
«
Vastaus #3 :
Marraskuu 18, 2009, 09:43 »
kuume 38. sitten 39. nopea hengitys ja vatsakipu. aikaisin nukkumaan ja aamulla depon, paracetamol 1g. nukun
tallennettu
ilaer
Vieras
Sikatautinen
«
Vastaus #4 :
Marraskuu 18, 2009, 10:59 »
Itse sairastuin muutama päivä sitten... eli neljäs päivä täsä menossa. Kuumetta oli ekana päivänä 38 paikkeilla, pääkipua, kurkkukipua, nuhaa ja lihakset kipeenä, se on ollu kaikista pahin päivä tähän mennessä, muina päivinä ei ole ollut kuin vähän lämpöä, aamut on kauheita kun on kaikki paikat tukossa ja pääkipu aivan järkyttävä. Nytkin tuntuu että pää räjähtää. Yskä tuli mukaan kuvioihin eilen... yöllä saa kivoja yskäkohtauksia.
Rokotetta en olis edes ottanutkaan, alunperin jo päätin että mieluummin sairastan tän. Monet tutut saaneet rokotteesta kuitenki kuumeen ja lihassärkyä, pääkipua. Niillä tosin kestäny ne vaan pari päivää. Ja tavalliseen kausi influenssaanhan kuolee vuosittain suomessa 500-1000 ihmistä, sikatautiin on arvioitu kuolevan 50-100... tästä koko jutusta on tehty liian iso juttu. Niille jotka jotain sairastavat tai ovat raskaana niin tauti onkin paha/vaarallinen. Ja on tää tavalliseen kausiflunssaan verrattuna tosin sillä tavalla v*ttumainen että tää kestää kauan ja pääkipu on niin kamala, mutta kyllä tästä hengissä selviää, toivottavasti
tsemmpiä kaikille sairastuneille, ei hätää jos et kuulu riskiryhmiin.
(vaikka välillä kyllä tuntuu siltä että henki lähtee)
-22-vuotias normaalipainoinen tupakoiva ja terve
tallennettu
Teiniperhe kuukahti
Vieras
«
Vastaus #5 :
Marraskuu 20, 2009, 11:29 »
Astmanuoremme sairastui ensimmäisenä, jäin kotiin häntä hoitamaan, ei 14-vuotiasta voinut jättää yksin. Hän sai heti hyvän hoidon seuraavana aamuna paikallisesta terveyskeskuksesta, tamiflukuurin. Siitä huolimatta kuume ehti nousta lähes 40 asteeseen, kunnes tippui nopeasti tamiflun alkaessa vaikuttaa. Pääsinkin päiväksi töihin tartuttamaan muut, kunnes illalla olin itse 39 asteen kuumeessa toisen teinipoikamme kanssa ja nuorimmaisemmekin sairastui päivää myöhemmin. Nyt seuraillaan taudin etenemistä kullakin. Astmapojan kengät on piilossa, koska tuntee olevansa jo elämänsä voimissa ja baanalle olis kiire...
tallennettu
pseh
Newbie
«
Vastaus #6 :
Marraskuu 20, 2009, 17:34 »
toinen viikko alkoi ja kolmaskin.... nyt poden sitten keuhkoputkentulehdusta jälkitautina, joka muuttui keuhkokuumeeksi, olen kotihoidossa
röökiä ei mene edelleenkään, mutta hermo menee maatessa ja ilmotellessa töihin saikun jatkumisista, keuhkokuvissa ja labrassa käyty loppu elämän edestä. Maanantaina olis taas kontrolli, nyt menee jotaan sairaalatason lääkettä, jonka pitäs purra todella nopeesti ja tehokkaasti.
Puoliso edelleen terve.
Itse olen aika vittuuntunut koko tilanteeseen, mutta eiköhän tämä tästä ajan kanssa
«
Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2009, 17:38 kirjoittanut pseh
»
tallennettu
Mummo
Vieras
«
Vastaus #7 :
Marraskuu 21, 2009, 13:36 »
Toinen viikkopa hyvinkin.
Itse aloin viikkositten lauantaina oksentamaan heti aamutuimaan. Kaamea herätys kun päätä särki niin ettei silmiä olisi kärsinyt avata ja oksentamaan oli hirveä kiire. Lauantai oli se pahin päivä, kun lääkkeet ei pysynyt vatsassa kymmentä minuuttia kauempaa joten eivät kerinneet liukenemaan.Oksentaminen onneksi jäi siihen yhteen päivään, illalla jo rupesi mehu ja vesi pysymään sisällä ja buranat. Kuume oli 38,5 ja olo kuin katujyrän alle jäänneellä. Maanantaista alkaen kuume on poukkoillut 37-37,6 välillä, päänsärky ei ole vieläkään loppunut, pieniä taukoja havaittavissa. Minulla onneksi yskiminen on ollut vähäistä ja nuhaakin on vain nimeksi.
Tämä neljän seinän sisällä oleminen päänsärkyineen, hikoileminen ja vuoroin paleleminen alkaa jo rassaamaan. Vaan ei hyvältä näytä kun lämpö oli aamulla herätessäkin 37,1.
Mutta eyhtä kaikki, kyllä tästä henkiin taitaa jäädä, ehkä.
ps. Nyt olen ollut viikon sairaslomalla, katsotaan maanantaina pitääkö taas soitella töihin ja lääkärille.
tallennettu
Nina
Vieras
«
Vastaus #8 :
Marraskuu 22, 2009, 18:40 »
Meillä myös toinen viikko menossa 12v pojalla (puolitoista viikkoa kuumeilua 37,1 - 37,9, välillä tuntuu aivan kuin nyt alkaisi parantuminen. Kovaa yskää, vähän päänsärkyä) . Pari vuotta nuorempi tytär pääsi paljon helpommalla (6vrk sahaavaa kuumetta, kerran käynyt 38,9 muutoin pyöri tuossa 37,6 tietämillä) Kovaa yskää ja harvakseltaan päänsärkyä. Kummallekkaan ei maistunut ruoka.
Ensimmäinen lääkäri oli sitä mieltä että kausi-influenssa ja toinen sitten otatti suoraan näytteet. Nyt sitten odotellaan tuloksia.
Ei kiva tauti muttei ihan kamalakaan ainakaan meillä.
tallennettu
Sikainfluenssa x 2
Vieras
Sikamainen olotila
«
Vastaus #9 :
Joulukuu 04, 2009, 17:31 »
Meidän taloudessamme on nyt kaksi sikainfluenssapotilasta.
Miehen tauti alkoi tiistaiaamuna - aamuseitsemältä herätessä mitattiin heti yli 39 asteen kuume. Työterveyslääkäri myönsi suoraan puhelimitse sairasloman ja Tamiflu-kuurin. Minä olin vielä tiistain terve, mutta pystyin onneksi pysyttelemään kotosalla miestä hoitamassa.
Minun tautini alkoi täsmälleen 1,5 vuorokautta miehen sairastumisen jälkeen, ja on muutenkin edennyt lähes tuntien täsmällisyydellä samoin oirein: ensimmäiset puolitoista vuorokautta sahaava 38-39 asteen kuume ja syvällä keuhkoissa oleva yskä, lihasheikotusta ja -kipuja. Sitten, ilmeisesti Tamiflun vaikutuksesta lämpö laski alilämmön puolelle, miehellä hetkeksi jopa 34 asteeseen, minulla 35 asteeseen. Varsinkin mies on myös hikoillut valtavia määriä sairastaessaan, lakanoita on vaihdettu tiheään tahtiin.
Olo ei kuumeen laskettuakaan ole helpottunut - pää on painava, jäsenet arat, yskä syvällä ja kipeä. Tamiflusta ei ole tullut sivuoireita, mutta tänä aamuna yskä äityi niin pahaksi, että aiheutti oksennuksen. Yskiessä tulee sellaisia kovia, keltaisia limapaakkuja, ettei kai ole ihme, kun koko henkitorvi tuntuukin olevan riekaleina. Tänään perjantaina on vasta ääni poissa ja kurkku kipeänä + jonkin verran nuhaa - nämä oireet pysyttelivät poissa niin kauan, kun oli kuumetta.
Meitä ei kumpaakaan ole rokotettu, joten oikeastaan hyvä, että sairastamme taudin nyt. Tämä ei todellakaan ole mukavaa, mutta jos tämä antaa vastustuskykyä tulevaa varten, hyvä niin. Tauti on kova, mutta missään vaiheessa ei ole ollut sellainen olo kuitenkaan, ettei tästä selvittäisi. Olemme alle kolmikymppisiä.
Ainoa, mikä hämmästyttää, on Tamiflu-reseptin panttaus. Mieheni sai sen vain puhelinsoitolla työterveyshuollosta. Sen sijaan minulle sanottiin YTHS:lta, ettei sieltä määrätä Tamiflua "missään olosuhteissa", jos en kuulu riskiryhmään. Oli käännyttävä tutun yksityislääkärin puoleen. Miksi käytännöt ovat näin eriarvottavia? En halua ajatella, millaista sairastaminen olisi ollut ilman Tamiflua, kun se näin selvästi on auttanut. Itselläni on kuitenkin jonkinsortin riskitekijöinä BMI 32 ja verenpainetta, joten mielelläni halusin helpottavan lääkkeen, kun sellainen on olemassa.
tallennettu
pseh
Newbie
«
Vastaus #10 :
Joulukuu 05, 2009, 23:14 »
Olen kotiutunut sairaalasta
menin keuhkojen osalta niin heikkoon kuntoon, että olin viikon verran sairaalassa ja lopulliseen paranemiseen voi mennä vielä kuukausi...koville otti, ikinä en ole näin kipeä ollut, ehkä sinne sairaalaankin olisin voinut mennä aiemmin..... ensi viikko saikulla kotona ja sitten toivottavasti pääsen jo töihin takaisin
No jottei vaan jotaan pahaa, olen lopettanut (ainakin tällä hetkellä) tupakoinnin, 2viikkoa olen ollut täysin polttamatta, olinhan vähentänyt rajusti, mutta poltin satunnaisesti, nyt en ole savun savua ottanut
«
Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2009, 23:21 kirjoittanut pseh
»
tallennettu
pseh
Newbie
Vs: Sikamainen olotila
«
Vastaus #11 :
Joulukuu 05, 2009, 23:18 »
Lainaus käyttäjältä: Sikainfluenssa x 2 - Joulukuu 04, 2009, 17:31
jonkinsortin riskitekijöinä BMI 32 ja verenpainetta
Verenpaine ei ole riskitekijä H1N1 viruksessa
tallennettu
Mummo
Vieras
Kaksi viikkoa kesti
«
Vastaus #12 :
Joulukuu 08, 2009, 23:19 »
Nyt alkaa taas elo olla normaalia, kaksi viikkoa sitä riitti. Varsinaiseen infulenssaan ei tarjottu mitään Tamifluuta, vaan normaalit kuumetta alentavat särkylääkkeet. Lopulta jäi jälkitaudiksi niveliin tulehdus joka sitten hoidettiin pois kortisonikuurilla. Toivottavasti infulenssat tälle talvelle nyt riittää ja possotaudille on semmoinen vastustuskyky että ei enää ikinä tule samaa tautia. Ei mikään kiva sairastaa.
Pikaisia toipumisia vielä sairastaville.
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Sikainfluenssa
-----------------------------