Etusivu
Tietopankki
Uutiset
Keskustelu
Linkit
Kysely
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu
Ohjeet
Haku
Jäsenet
Rekisteröidy
Sikainfluenssa.org - Keskustelualue
>
Sikainfluenssa
>
Sairastuneet kertovat
>
Sikaflunssassa yhdeksättä päivää...
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Sikaflunssassa yhdeksättä päivää... (Luettu 1663 kertaa)
possulenssu
Newbie
Sikaflunssassa yhdeksättä päivää...
«
:
Marraskuu 25, 2009, 01:54 »
Mulla tässä yhdeksäs päivä alkanut sika flunssaillessa. Ihan kaameaa ollu, pakko sanoa. Kyllä kaikki edelliset ns. normaali influenssat
ovat tähän verrattuna olleet kyllä aika lepposia. Kaikki alkoi lievänä kurkun karhautena, sitten tuli yskä ja iho alkoi tuntua sellaiselta
niin kuin sen nyt yleensä flunssassa tuntuu. Sitten kuume pomppasi noin kolmessa tunnissa tonne reiluun 39C. Ihme homma, mutta kurkku
ei sitten kuitenkaan tullut yhtään kipeäksi vaikka se aluksi siltä vaikuttikin. Limaa tuli kuitenkin jostain tuolta kehkoista niin paljon, että koko
ajan yskitti. Nenä vuosi aika ajoin ihan hullunaan.
Seuraavana päivänä kuume nousi pahimillaan jo lähemmäs 40C ja päätä särki ja korvat soi. Sitten tuli kauheita huimaus ja sekavuustiloja
joiden ajattelin johtuvan korkeasta kuumeesta. Seuraavana päivänä kuume taas väliaikaisesti laski, mutta huimaus ja sekavuustilat senkun
jäivät. Eivät näköjään liittyneet pelkästään korkeaan kuumeeseen. Kolmen päivän jälkeen kuume hävisi kolmessa päivässä kokonaan,
mutta ei se ole tehnyt minua yhtään sen terveemmäksi. Päätä ei tosin enää säre, mutta olo on edellenkin erittäin kipeä, huimaa, yskitää,
olo on ajoittain sekava...tällästä tää. Nyt tiedän, miksi tää on sikainfluenssa; täähän on ihan sikamainen tauti.
tallennettu
Saparo
Newbie
Vs: Sikaflunssassa yhdeksättä päivää...
«
Vastaus #1 :
Joulukuu 06, 2009, 23:18 »
Olen kaksikymppinen ja monta vuotta polttanut pieni kokoinen tyttö. Minulla tuli tänään sairauden alkamisesta kolme viikkoa ja olen sen aikana ollut hengitys vaikeuksien takia yli kymmenen kertaa sairaalassa. Olen käyttänyt ventolinea ja avaavaa yskän lääkettä. Yskän lääkkeestä koen olleen apua, ventolinesta tullut paha olo. Saan happea koneiden mukaan hyvin ja tulehdus arvot ovat koko ajan olleet alle 8. Olen ollut sydänfilmissä ja keuhkokuvissa, sekä tehnyt kilpirauhaskokeet puhtain tuloksin. Tuntuu kuin kurkku kuivuisi kiinni ja pää on sekaisin. Oireet alkoivat parin päivän kuiva yskällä ja sitten tuli kuume. Minulla ei ole ollut korkeaa kuumetta taudin aikana (korkein 38,5) verrattuna muihin, mutta keuhkoissa tuntui kova painon tunne ja kuin olisi tennispallon läpi yrittänyt hengittää. Pari päivää oli kuumetta, jolloin söin tamiflun ja sitten oli hyvä päivä välissä ilman oireiluja. Sen jälkeen tulikin kovemmat oireet, joita ollut melkein kolme viikkoa. Kolme päivää sitten minulle määrättiin antibiottia poskiontelontulehdukseen, jonka sain jälkitaudiksi. Kun minulla on ollut hengen ahdistusta koko kolme viikkoa, se kuuluu tautiin sillä sikainfluenssa iskee keuhkojen seudulle. Minulla on ollut myös hyperventilointia hengen ahdistuksien takia ja koska limaa on hirveä määrä. Huippaa ja lihakset ovat väsyneet. Voisin sanoa että taudissa oireilu on aaltoilevaa, välillä on parempia päiviä. Aina kun tuntuu siltä niin kannattaa käydä lääkärissä, niin minäkin olen tehnyt. Vanhemmat olisivat laittaneet jo kouluun viikko sitten, mutta vaadin mennä lääkäriin. On tuntunut kuin taudista ei selviäisi, mutta se ei pidä paikkaansa. Tauti on todella kova, varsinkin kun minulla ei koskaan ole mitään tauteja. Yleiskunto taudin jälkeen on erittäin huono, mutta tiedän omalla kohdallani että tupakka aiheutti minulle näin kovat oireet. Nyt odotan toiveikkaana että oireet lähtisivät pois ja antibiottikuuri alkaisi vaikuttamaan. Nyt on menossa sen kanssa kolmas päivä ja tuntuu kuin olisi helpompi olla. Tauti kestää kauan ja vanhemmat koittakaa jaksaa tukea!
tallennettu
pseh
Newbie
Vs: Sikaflunssassa yhdeksättä päivää...
«
Vastaus #2 :
Joulukuu 07, 2009, 19:36 »
ventoline ei ole hyvä lääke ko. sairauteen, koska se on lyhyt vaikutteinen, ihme ettet ole saanut muuta lääkettä lääkäristä
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Sikainfluenssa
-----------------------------